Alla inlägg under oktober 2009

Av Riley - 18 oktober 2009 18:05

Idag så har jag blivit ihjäl tränad! På morgonen så satte jag som vanligt på datorn för att se om jag hade fått e-mail. Men som vanligt hade jag ej fått det. Nå klockan 16.00(finsktid) (15.00 svenkstid) så hade jag thaiboxing träning och före det så var vi och hälsade på min syster som hade fyllt 21 år dagen innan. Jag åt nu lite sötsaker för jag kunde inte äta hur mycket som helst. Då skulle jag inte har orkat sparnka på säckarna eller slå på dem. Nå jag hade träning i en timme. Efter träningen körde vi hem. Då var min morbror hemma hos oss tillsammans med sin irriterande flickvän. Och min irriterande bror satt på sitt rum och spelade dator.  Dom köpte 2 askar med kokosbollar, 1 ask med toffekarameller och 4 påsar med lakrits.

Alltså prislistan blev:


4 påsar med lakrits:  180 kronor (18€)

2 askar med kokosbollar och 1 ask med toffekarameller: 200 kronor (20€)


Som jag har sagt tidigare jag gillar att omföra kronor till euro eller euro till kronor. Min favvolåt som jag lyssnar dag in och dag ut är: Durch den Monsun med Tokio Hotel. Jag kan inte förstå att jag har missat den värdefulla sångtalang  Bill Kaulitz har. Tidigare trodde jag att bandet var Emon som gjorde dunka, dunka musik och gjorde crazy saker. Men när jag sedan verkligen lyssnade på deras låtar så blev jag förälskad i deras musik. Den första låten jag hörde var: Freunde Bleiben. Sedan hörde jag dem i denna ordning: Heilig, 1000 Meere, Durch den Monsun och Schrei. Sedan har jag hört en massa fler låtar av dem som jag tyvärr inte minns. Men jag föll pladask när jag hörde dem.

Av Riley - 12 oktober 2009 23:03

Idag så har jag inte gjort något. Egentligen. Jag och min mamma körde 50 kilometer på morgonen för att fara och shoppa kläder. Och när vi väl var framme hade de inte ännu öppnat. Gissa om jag blev förbannad. Nå efter en halvtimmes väntan på att de skulle öppna så öppnade de äntligen. Vi gick genast till .H.M. Där köpte jag ett par jeans och en tröja. Jeansen var blåa och tröjan var svart och grön. Jag gillar dem. Och en toppen sak. Jag har höstlov! Så när höstlovet tar slut så kommer jag att spela ett spratt med min lärare. Han var permiterad förra veckan. Så... Jag har fått glasögon, nya kläder och en ny lock. Min lärare tycker om att skämtas så nu ska han få av egen medicin. Hahhahahaha..... Jag kan föreställa hans min. Men ja. Efter att vi varit i H.M så gick vi till en spel och musik butik. Där köpte jag 2 cd-skivor. Ja. Hmmmm.... Här får ni min inköpslista:


Jeans: 145 kronor = 14,50 euro

Tröja: 175 kronor = 17,50 euro

Cd. 1: 20 kronor = 2 euro

Cd. 2: 20 kronor = 2 euro

Studsboll: 30 kronor = 3 euro


Okej så att ni vet. Jag är inte emo bara för att jag överskriver kronor till euro och euro till kronor. Jag bara gillar att göra det. Jag brukar inte skriva ut såhär personliga saker men jag är lite korkad idag. XD

Av Riley - 2 oktober 2009 22:31

Tråkigt har jag haft som tusan! Ingen att chatta med ingen att tala med. Ingen heller som ville smsa med mig! Är jag så tråkig? Ja, ja. Min vecka har varit sådär. Idag  hade vi mitt favorit ämne i skolan... Musik!! Vi sjöng 2 olika sånger och hade ett not test. Brr... Det var kusligt när min musiklärare stirrade mig rakt in i ögonen medan vi sjöng. Ungefär som om hon ville hyptotisera mig... Men åter till mitt humör. Shit, shit, shit... Mina vänner andvänder mig som en docka som de kan ta med sig vart de vill... Min förra bästis skröt hela tiden och utnyttjade mig... Jag har två riktiga vänner som jag kan lita på till 100 %. Ingen annan... Och 2 stycken från min klass. Dem kan jag lita på til 75 %. Och 1 som jag kan lita på 45 % och en ännu som jag kan 0 % lita på.

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Länkar

RSS

Presentation

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Gästboken = )


Ovido - Quiz & Flashcards