Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Tårar och mjuka ord

Av Riley - 5 februari 2010 19:49

Nu sitter jag och pratar i mobilen till lika som jag bloggar. Idag har jag väll tagit livet av mig. Igen. Inte så som ni kanske tror när ni läser det. Jag har dödat mig igen inifrån mig själv. Trott på någonting och sedan visar det sig att det inte är sant. Tårarna flöder som floder som vanligt. Idag när vi hade gymnastik. Eller snarare efter gymnastiken så satt jag i omklädningsrummet och grät. Alla andra av tjejerna i klassen skrattade och var glada. Och när jag gick hem så grät jag. Ingen tröstade mig och jag sitter fortfarande och gråter. Men vem bryr sig om det? Ingen aning. Jag har funderat på att börja skriva en berättelse här på min blogg. Som berättar om hur jag känner mig och sådär. Då kommer den att komma en gång i veckan. En del av den då. Som tur så gråter jag inte lika häftigt nu som då. Jag har lugnat ner mig en aning men när jag började gråta så var det värst. Jag tror att den som försöker gissa hur ofta jag gråter gissar ganska dåligt. Jag har inte gråtit ordentligt sedan min gammel moster dog. Vilket var hemskt. Hon stod mig rätt nära ju. Min berättelse har blivit fyra sidor på papper och två sidor på datan. Och ännu längre ska den bli! Den berättelse som jag sätter up först är en som har blivit upp kommern av en dröm som jag hade för någon vecka sedan. Eller var det några dagar? Jag minns inte riktigt. Men i allafall. Som vanligt så skulle jag vilja skriva längre men jag har inte precis tid...

Triddi!

// Riley

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Riley - 14 april 2010 20:06

Jaha... Här är man igen... Tänkte nämna lite vad jag sysslar med i skolan idag. Tänkte tala mest och Textilslöjden. Håller på att göra ett crazy förkläde till mig själv. Det skall bli orange med svarta klumelurer på. Vad var det för klassikt finska/s...

Av Riley - 13 april 2010 15:33

Japp, jag har varit sjuk ett tag och har därför inte riktigt bloggat. Men jag kommer vara frisk till imorgon. Då bloggar jag mer effektift än vad jag har gjort. Blä! Mina fingrar tycker inte om idéen att skriva så mycket men de får nog endast komma ö...

Av Riley - 3 april 2010 22:57

Japp. Nu har man spelat hela dagen rymmarna och bluff med familjen. Jag borde slita mig från datan och läsa på den livstråkiga boken som jag håller på att läsa. Så att jag skulle hinna få den färsigt läst till måndagen. Och en annan bok påbörjad. Vil...

Av Riley - 2 april 2010 09:42

April har kommit med solsken hem till mig nu! Det värsta är att snön smälter desto snabbare och allting kommer vara ett vattenparadis efter det här. Så jag kanske kan paddla till skolan? Vem vet. Speciellt har det inte varit hittills. Förutom att jag...

Av Riley - 29 mars 2010 19:58

Ja, man blir så förbannad på datorn. Här hade man skrivit ett ordentligt och långt inlägg och så får den något fel och stänger av sig. När man satt på den igen på var allting borta. Men i allafall. Jag skall försöka skriva det någorlunda lika långt i...

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Länkar

RSS

Presentation

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Gästboken = )


Ovido - Quiz & Flashcards